Náhradní plnění 2019

Co je náhradní plnění? Týká se i mojí firmy?

Náhradní plnění je jedna z možností splnění povinného podílu OZP zaměstnanců. Ten musí ze zákona plnit zaměstnavatelé, kteří mají více než 25 zaměstnanců. Tito zaměstnavatelé jsou povinni zaměstnávat 4 % osob se zdravotním postižením v poměru k celkovému počtu zaměstnanců. Týká se soukromých i státních společností a organizací.

Jaké služby můžu v rámci náhradního plnění odebírat?

Nejvhodnějším řešením pro jakoukoliv společnost je odběr tzv. podpůrných činností. Každá společnost řeší na denní bázi úklid, zabezpečení, údržbu nebo office management. Taková činnost vyžaduje nejen finance na mzdy, ale je spojena i s řešením administrace, personalistiky a vyžaduje především čas. Čas je v dnešní době vzácný, a díky outsourcingu podpůrných služeb, ho můžete věnovat předmětu svého podnikání.

Profesionální společnost Vám zajistí například tyto služby a to v rámci náhradního plnění:

  • Úklidové služby
  • Recepční služby
  • Lokální a vzdálený monitoring
  • Údržba budov
  • Fyzická ostraha osob a majetku

Žádné složité papírování

Na Vás je pouze odevzdání jediného formuláře „ohlášení plnění povinného podílu“, který je nutné do 15. února odevzdat na Úřadu práce ČR, buď elektronickou formou, nebo v papírové podobě. Zbytek administrativy spojené s náhradním plněním řeší dodavatel, který má za úkol vše vložit do elektronické evidence Ministerstva práce a sociálních věcí.

Jak vybrat kvalitního dodavatele?

Podívejte se na deset jednoduchých rad, jak se vyhnout nesolidnímu dodavateli.

  • Vyberte si společnost s celorepublikovou působností.

Proč? Takovýto dodavatel má vybudovanou síť regionálních poboček, zpracované funkční procesy a schopné oblastní vedení. Díky těmto třem bodům budou Vaše požadavky rychle splněny a to k Vaší spokojenosti.

  • Podívejte se na reference.

Proč? Díky referencím si můžete udělat jasno, které společnosti svěřili podpůrné činnosti do rukou Vašeho možného obchodního partnera. Znáte tyto reference? Pracuje dodavatel i pro jiné firmy z Vašeho regionu?

  • Podívejte se na web dodavatele.

Proč? Snadno můžete zjistit více o Vašem budoucím obchodním partnerovi. Podívejte se, jaké informace poskytuje ohledně svých služeb a o náhradním plnění. Již po pár řádcích poznáte, zda se jedná o odborníka či nikoliv. Neméně důležitá je i firemní kultura dané společnosti.

  • Je společnost pojištěna? Zjistěte na jakou částku.

Proč? Pojištění proti poškození klienta je v tomto oboru nutností. Nikdy nevíte, co se může přihodit. Ať už se jedná o jakoukoliv škodu – např. požár nebo krádež, pojištění na odpovídající částku, sjednané u pojišťovny, která nebude mít problém s plněním, je pro společnost zajišťující podpůrné činnosti nutností.

  • Ptejte se, jak společnost vybírá zaměstnance.

Proč? Jsou trestně bezúhonní? Disponuje společnost technologií na jejich kontrolu? Jsou zaměstnanci proškoleni? Mohu na vyžádání nechat některého ze zaměstnanců vyměnit?

  • Vyberte si společnost, která má zkušenosti z Vašeho odvětví.

Proč? Jste výrobní podnik nebo banka? Určitě oceníte zkušenosti dodavatele se zabezpečením a správou podobného typu objektu.

  • Hledejte důvěryhodného partnera.

Proč? Solidní společnost bude na českém trhu působit již několik desítek let. Bude si uvědomovat svoji společenskou odpovědnost a šetrně se chovat k životnímu prostředí.

  • Pro spolehlivého partnera neexistují banality.

Proč? I malá díra v plotě představuje skrytou hrozbu, která může vyústit v újmu na zdraví nebo škodě na majetku.

  • Hledejte firmu s vlastním vybavením.

Proč? Pokud firma disponuje vlastním vybavením, např. vlastními úklidovými stroji, nemusíte řešit servis a opravy. Zajímejte se o to, jak budou zaměstnanci dodavatele oblečeni a vybaveni. Ať už chcete nebo ne, budou vizitkou i Vaší společnosti.

  • Garance kvality, moderní technologie, rychlost komunikace, ale i kontrola a reporting pro Vás.

Proč? Zajímejte se i o tyto oblasti dané společnosti, ušetří Vám to starosti v budoucnu.